„Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, jež pouze ukazují, kam jít, ale samy nejdou.“
—  Jan Amos Komenský, český barokní spisovatel, filozof, pedagog 1592 - 1670

Tým

Olga Žáková
Olga Žáková

Kdo jsem?
Jsem máma Robina a Viky (dvou neortodoxních studentů), žena Marka, lukostřelkyně, čtenářka poezie i prózy, včelařka, cestovatelka a donedávna aktivní lobbistka za lepší vzdělávání v Česku. Ujala jsem se role hlavní garantky školy. Momentálně nelobuji v parlamentu a na ministerstvu za změny. Rovnou je realizuji. Věřím v děti, v jejich schopnost si najít svoji cestu. Já je v tom prostě jen podporuji.

Proč jsem ve Škole v roubence?
Protože jsme do ní všichni dospěli (dospělí i děti), jsme v ní správně a
dál se v ní rozvíjíme. Navíc mě to baví. Pokud budoucnost patří učícím se organizacím, tak to jsme my. A já jsem u tohoto skvělého procesu ráda. A aktivní.

Romana Netřebská
Romana Netřebská

Kdo jsem? 
Pracuji ve školství a hledám zdravý kompromis mezi svobodou dítěte a pevnými pravidly výchovy. Prošla jsem dětskými domovy jako vychovatelka, speciálním školstvím v základní škole i běžnou výukou. Vystudovala jsem speciální pedagogiku a učitelství prvního stupně, absolvovala jsem kurzy Montessori, Hejného nebo Elkonina.

Proč jsem ve Škole v roubence? 
Oslovili mě rodiče mých žáků. Jsem velmi ráda, že se mohu na tomto "projektu" podílet od začátku. Nejsem bezhlavý "alternativec", ale zjišťuji, že našemu školství, bohužel, většinou chybí alespoň elementární míra porozumění, tolerance a důvěry v běžné schopnosti "našich dětí".

Jarda Polák
Jarda Polák

Kdo jsem? 
Táta dvou skvělých dětí, který si rád hraje, je zvědavý a děsně lenivý. Profesně se zabývám výzkumem a vývojem v oblasti technické fyziky (konstrukce detektorů částic, opracování skla). Takže vlastně jen jiná forma hraní si, jen hračky jsou větší, dražší a je s nimi větší sranda. Dlouhodobě mě zajímá, jak dětem ukázat, že svět kolem nás je zajímavý a poznatelný. Hledám cesty, jak v dětech neubít jejich přirozenou zvědavost a kreativitu.

Proč jsem ve Škole v roubence? 
Pro děti chci školu, kde se cítí bezpečně, která jim pomůže objevit a rozvinout jejich talent, povede je k samostatnosti, tvořivosti, schopnosti se samy učit a používat vlastní hlavu. Ve škole se dětem věnuji v oblasti exaktních věd, techniky, matematiky a směřujeme především k hlubšímu porozumění a souvislostem. Nemám rád citáty, proto jeden uvedu: „Vědomosti nejsou předávány učitelem. Když se chcete něco skutečně naučit, musíte o tom přemýšlet“. Naše práce ve Škole v roubence je vést (nejen) děti k přemýšlení. A je to úžasně zajímavá a objevná cesta...

Květa Trnková
Květa Trnková

Kdo jsem?
Od ukončení studií na pedagogické fakultě se věnuji učitelství na 1. stupni základní školy. Jsem vděčná za volbu tohoto povolání, neboť se mi stalo koníčkem. Ráda si s dětmi hraji, zpívám, povídám, vytvářím výtvarná díla, sportuji a dělám legraci. Těší mě je učit a učit se od nich.

Proč jsem ve Škole v roubence?
Při výuce i v běžném kontaktu s dětmi považuji za důležité respektovat individualitu dětské osobnosti, umožnit jí vyjádřit svůj názor, inspirovat se jejími zájmy a přispívat k rozvoji této osobnosti novými podněty. Dát dětem prostor pro vlastní účast na vzdělávacím procesu a být více pozorovatelem připraveným pomoci radou či vysvětlením. Těší mě chuť a nadšení rodičů dát svým dětem možnost učit se radostně.

Honza Pavelka
Honza Pavelka

Kdo jsem
Jsem taťka od Vojty, Ondry a Barunky. Je tomu pár let, co jsme se natrvalo přesunuli z Prahy do Českého ráje. Svoji práci v personalistice a IT (tedy s lidmi, ale často za stolem s počítačem) rád kombinuji s péčí o naši velkou zahradu, tvořením ze dřeva, rybařením, chovem slepic a králíků. A nesmím zapomenout na milované včeličky!

Proč jsem ve Škole v roubence?
Protože se můžu společně podílet na výuce všech našich dětí a podporovat je v poznávání okolního světa. "Zbyla" na mě angličtina :), ale ohromně mě baví sledovat, jak se postupně posouváme a najednou se nám všem otevírají díky jazyku dveře do nových světů. 

Jana Hejralová
Jana Hejralová

Kdo jsem?
Zajímá mě, jak efektivně učit a jak dobře řídit komunitní školu.

Proč jsem ve Škole v roubence?
První den ve škole jsem v šatně rozlila mlíko. A to doslova. Pak už jsem se přičiněním soudružky učitelky vezla. I přes tuto negativní zkušenost mě vzdělávání nepřestalo zajímat. Mým přáním je, aby děti prožívaly vzdělávání jinak než já. Ráda bych, aby se krom jiného děti učily samostatnosti, odpovědnosti, komunikaci, vzájemné spolupráci a toleranci.

Jindra Kelíšek
Jindra Kelíšek

Kdo jsem?
Jsem harmonikář na volné noze. Na harmoniku hraji, na harmoniku učím. Pořádám kurzy a starám se o projekt harmonika.cz, kde pro začínající i pokročilejší hráče na akordeon sdílíme s lektory zkušenosti, publikujeme noty a nahrávky, organizujeme koncerty.

Proč jsem ve Škole v roubence?
Protože zpívat je fajn. Jen tak si broukat. Sám nebo společně. Punk nebo folk? To je jedno... při výletování, u ohně, při práci, při svěcení naší volavecké kapličky.

Vendula Kubín
Vendula Kubín

Kdo jsem?
Ta, která konečně nemá noční můry z faktu, že její děti chodí do školy. Věřím, že lze absolvovat povinné vzdělání radostně a vyjít do dalšího života s pocitem, že se můžu spolehnout na vlastní síly. Pracuji v Post Bellum a ESET – HELP, externě přispívám do časopisu Reflex.

Proč jsem ve Škole v roubence?
Protože ji shledáváme jako jedinou možnost.

Lucie Mikulová
Lucie Mikulová

Kdo jsem?
Jsem máma tří dětí. Po delší době s dětmi doma, mě opět lákají vrcholky skal s krásnými výhledy do širého okolí, v zimě bílá stopa vedoucí do tichého promlouvání lesů a hor. 

Od dětství mě fascinovalo vše kolem vesmíru, země, map, počasí. Vystudovala jsem geoinformatiku a kartografii a potom pracovala s databázemi a mapami. S dětmi přišlo dost velké zemětřesení a hledání toho, kdo vlastně jsem a co chci. Došla jsem k tomu, že klidně všechno, co mě baví, dává mi smysl, učí mě novým dovednostem a přispívá osobnímu rozvoji. A to všechno se snoubí tady v roubence.

Proč jsem ve Škole v roubence?
Protože s dětmi mě to baví. Baví mě jejich zájem o svět, fantazie, bezprostřednost. Baví mě s nimi tvořit, sdílet, hrát si a povídat, poznávat jejich osobnosti a hledat cesty, jak s nimi individuálně pracovat. Mám tu prostor tvořit a hledat vlastní fungující strategie.

Tomáš Žák
Tomáš Žák

Kdo jsem?
Jsem architekt a stavitel ekologických staveb.

Proč jsem ve Škole v roubence?
Chci, aby moje děti neopustila radost z poznávání světa kolem.

ALICE MARÁKOVÁ HILMAROVÁ
ALICE MARÁKOVÁ HILMAROVÁ

JSEM CO JSEM
JSEM V ROLI ŽENY RŮZNÝCH KVALIT
POHÁR ŽIVOTA JEŽ ČASEM BÝVÁ NALIT

JSEM DANOST
PROCES V TOKU VŠEHO ZRÁNÍ
JSEM KDOSI CO SE JAKO PŘIPLET
A ZROVINKA JE K MÁNÍ

JSEM HRAVOU HŘÍČKOU
FORMOU KDYŽ ZKUŠENOST JI MĚNÍ
JSEM MOŘEM ŘÍČKOU
V PROUDECH POZEMSKÉHO SNĚNÍ
Petra Lustigová
Petra Lustigová

Kdo jsem?
Jsem matka dvou dcerek žijící na venkově, vystudovaná učitelka českého jazyka a dějepravy, a sice jsem nebyla baličem starého papíru jako Bohumil Hrabal, ale zkusila jsem si být dětskou knihovnicí, průvodkyní v Národní galerii, korektorem titulků pro neslyšící i učitelkou v klasické škole. Ráda se hrabu v hlíně, zkouším péct chleba, ráda čtu a píšu, baví mě si hrát i hrát divadlo, učit se novým věcem a baví mě sdílet zážitky z poznávání světa s lidmi vespolek.

Proč jsem ve Škole v roubence?
Díky několika setkáním, a proto, že se mi líbí možnost podílet se na vzdělávání vlastní cestou, díky prožitku a v rovnocenném vztahu, kdy se obohacují obě strany a kdy je ve škole „živo“, a navíc se u toho můžeme pobavit a učit se od sebe navzájem.

Janka Kelíšková
Janka Kelíšková

Kdo jsem?
Jsem Skaláček tělem i duší, jsem v lese víc než kdokoli tuší. Ráno v lese, večer v lese, to nikdo jiný neunese. Jsem Skaláček tělem i duší. 
Pracuji jako průvodce v lesní školce. Naše rozhodnutí jít cestou komunitní školy pramení z dobré i špatné zkušenosti se školou našeho syna.

Proč jsem ve Škole v roubence?
Rádi bychom, aby našeho syna neopustila chuť učit se.

Kdo s námi pracoval ve Škole v roubence

Ilča Hovorková (Zajícová)
Ilča Hovorková (Zajícová)

Ilča s námi strávila dva skvělé roky, kdy měla pod palcem družinu a sportovní aktivity. Díky!

Kdo jsem?
Jsem holka, která vyrostla v srdci Českého ráje, na malé vesničce s velkou partou kluků. Jsem člověk, který rád sportuje a tvoří. Jsem člověk milující přírodu i zvířata. Jsem člověk, který dětem rád naslouchá, který jim rád předává to, co umí, který s nimi rád sportuje, dovádí i tvoří. Jsem člověk, který rád dělá věci po svém a z přesvědčení.

Proč jsem ve Škole v roubence?
Protože mě to prostě baví a naplňuje. Protože se pro mě děti z naší školy staly mnohem víc než pouhými dětmi z naší školy, a vlastně proto, že se mi tu práce stala koníčkem.

Dáša Machová
Dáša Machová

Kdo jsem?
Srdcem umělkyně s neotřesitelnou vírou v pozitivní evoluci školství.

Proč jsem ve Škole v roubence?
Za prvé mě nesmírně těší zájem a zanícenost rodičů ve zdravý vývoj jejich dětí a jejich aktivní spolupráce na dění školy. Rodiče vytváří přátelskou atmosféru, kterou já jako externí učitelka vnímám obzvláště intenzivně. Za druhé – odvaha – ta je dnes často nedostatkovým zbožím. Odvaha vytvářet nové “mapy“ a objevovat. Nebát se neznáma, kde všichni jsou tvůrci reality školy, samozřejmě včetně dětí a hlavně dětí! Škola je barevná a neustále barvy mění. Nesmírně si vážím hlavní paní učitelky, která dává škole pevné základy a pocit řádu, který děti potřebují. Baví mě jejich hravost, zvídavost a pozorování projevů jejich svéráznosti. S každou návštěvou se naučím něčemu novému – od dětí i od kolegů. Nejde až tak o produkt, ale spíše o proces.

Aktuálně

Lednové individuální projekty a školní konference

1.2.2021 .. aneb na tři týdny si udělej školu podle sebe.. více...

Spolupráce s PRUSA RESEARCH

21.1.2021 Práce na 3D tiskárně. Máme po přezkoušení, tak jedeme dál... více...

Nová školní třída

19.11.2020 Maringotka dorazila na své působiště.. více...