Škola v přírodě
Na závěr skolního roku jsme znovu vyrazili na Hájenku Samota na školu v přírodě.
Hlavní cíl - dostat všechny zpátky na palubu. A že to bylo zatraceně třeba... znovu se dostat do stavu, že jsem schopen vystoupit ze své komfortní zóny, přestat se bát rozumně riskovat, respektovat ostatní a brát na ně ohled, spolupracovat se svým týmem... prostě to, co je mnohem důležitější než chybějící učivo.
Navíc jsme se ponořili do vod renesance a pokoušeli se vetřít na dvůr Rudolfa II. Tvořili jsme různé umělecké objekty, zkoumali renesanci, uskutečnili námořní objevitelské plavby, hrály různé hry, horolezili, pozorovali astronomické objekty a mnoho dalšího. Mimo jiné jsme navštívili sklárnu Ajeto v Lindavě.
Zapamatování-hodné momenty a akce?
- Program Skautského institutu - Zpátky ve škole. Skvělé na propojení týmové práce a zapojení všech po Covid izolaci.
- Námořní objevy - rozdělíte školu na týmy a zadáte úkol - vybudujte plavidla co unesou nejméně dva lidi (unesou = od kolen nahoru nad vodou) a s nimi někam doplujte a splňte úkoly. Vaši žáci zmizí a vy jen slyšíte z různých míst bušení seker...
- Hututu - tak trochu variace na ragby :-). Velmi oblíbené a skvělé - hraje celá škola a vy jako hráč, když chcete zadržet protihráče, musíte rozlišovat jestli stojíte proti 190cm osmákovi nebo 6-letému prvňákovi...
- Umělecká tvorba na renesanční téma. Posuďte sami z fotek - mimo hromady dalších výtvorů vzniklo několik variant Mony Lisy... Podmínka byla, že na závěrečný raut (na dvoře Rudolfa II) může jen ten kdo představí originální umělecké dílo...